Noslēdzies projekts Radi un Rādi Latviju
Biedrības Avantis mērķis ir atbalstīt jauniešu iniciatīvas, veicināt jauniešu radošo izaugsmi un popularizēt veselīgu dzīvesveidu. No savas pieredzes ikdienā varējām pārliecināties, ka neskatoties uz plašu pieeju daudzveidīgiem informācijas resursiem, internetam, jaunieši nevienmēr spēj pieejamo informāciju lietderīgi izmantot. Projekta aktivitātes tika vērstas uz to, lai iemācītu jauniešus saskatīt un analizēt apkārt notiekošo caur vizuālo komunikāciju – dokumentālo kino un video sižetiem.
Projekta galvenais uzdevums – nodrošināt jauniešiem, neatkarīgi no viņu sociālā statusa, tautības vai dzimuma, bezmaksas neformālas izglītības apmācības, padarot tos par aktīviem sabiedrības cilvēkiem un labākiem pretendentiem darba tirgū.
Projekta mērķis – rosināt jauniešos kritisko domāšanu par politiskajiem un sociālajiem jautājumiem, vienlaikus nodrošināt jauniešiem iespēju līdzdarboties lēmumu pieņemšanā. Projekts ne tikai dod neformālās izglītības mācīšanās pieredzi semināros, diskusijās, lekcijās mediju jomā, bet arī sniedza projektā iesaistītajiem iespēju iegūt pirmo darba pieredzi, gan filmēšanā, montāžā, fotogrāfēšanā, rakstīšanā, bet arī projekta organizēšanā, tādā veidā sniedzot praktiskās iemaņas un pieredzi darbā. Projekta laikā sadarbojoties ar jomas profesionāļiem, jauniešiem tika dota iespēja radīt pašiem savu jaunu mediju - jauniešu žurnālu “IZvēlies”.
Projekta Projekta īstenošana ir nodrošinājusi būtisku ieguldījumu sākotnēji izvirzīto mērķu sasniegšanā:
- projekta aktivitātēs tika iesaistīti 75 brīvpratīgie;
- tika apmācīti 15 projekta īstenotāji un partneru biedri;
- tika organizēti 5 pieredzes apmaiņas braucieni pa Latviju un 3 starptautiskie pieredzes apmaiņas braucieni;
- notikušas 2 vasaras nometnes (kopā 75 dalībnieki);
- izveidoti 4 TV un interneta raidījumi;
- 5000 jauniešu saņēmuši projekta produktus – raidījums „Mana pirmā šepte”, „Darbs/Bezdarbs”, „Tikumība/Netikumība”;
- izdoti 2 žurnāli drukātā formātā un 2 elektroniskie žurnāli;
- ir uzlabota komunikācija ar jauniešiem, iesaistot viņus dažāda veida aktivitātēs un piedāvājot prakses iespējas biedrības projektos.
Informācija par projektu, tā gaitu, kā arī projekta rezultāti ir brīvi pieejami mājas lapā www.avantis.lv un informācijas platform www.izvelies.eu
Pēc projekta beigām programmas dalībnieki turpinās savas projekta ietvaros iegūtās zināšanas virzīt tālāk, organizējot konsultācijas par dokumentālā kino veidošanu kā vienu no neformālās izglītības veidiem. Biedrība Avantis savā darbībā turpinās pievērst uzmanību jauniešiem aktuālajām tēmām, iesaistot pašus jauniešus darba procesā un jaunu mediju veidošanā.
Mērķa grupas dalībnieki piedalījās darba grupā par grozījumiem Jaunatnes likumā, diskusijā “Latvijai – 100. Jauniešu loma nākotnes veidošanā”, IZM jaunatnes politikas pamatnostādņu darba grupā, Re- baltica pētījumos par jauniešu problēmu - veselīgu ēdināšanu skolās.
Projekta mērķa grupa – jaunieši- tika atlasīti konkursa kārtībā, kurā piedalījās jaunieši no visiem Latvijas reģioniem (atlases kritēriji - intereses, motivācijas, iepriekšējās aktivitātes). Tika atlasīti 8 jaunieši no partnerorganizācijām - pēc iepriekšējās aktivitātes brīvprātīgo darbā, prasmēm mediju jomā, līderisma pazīmēm- pēc organizāciju ieteikuma, kuri jauniešu vēlāk varētu iesaistīt vairāk lokālos jauniešus ar savām zināšanām un pieredzi.
Pateicoties iespējai piedalīties projekta aktivitātes, jaunieši uzzināja par TV industrijas noslēpumiem, iemācijās veidot dokumetālās filmas, gatavot sižetus par aktuālajām tēmām – tādā veidā paužot savu viedokli par aktuālām tēmām un komunicējot ar plašu auditoriju. Projekta laikā tika izveidota sadarbība ar 4 Latvijas jauniešu organizācijām, padarot projektu vēl plašāku.
The project facilitator Avantis is one of the most active youth organizations (NGO) in Latvia. The aim of the NGO is to support youth initiatives, promote creative development of the young people and encourage active lifestyle. From the daily working experience we could see that, despite the broad access to diverse information resources and internet, young people are not always able to make the use of the available information. The project activities were aimed at teaching young people to see and analyze the surroundings through visual analysis, namely documentaries and video reportages.
The project was necessary to provide young people from different social backgrounds, irrespective of their social status, nationality or gender, with free informal education therefore increasing their civic participation, making them an active member of the society and empowering them in the job market.
The aim of the project was encourage young people to think critically about their surroundings - whether that is media, political and social issues - and provide a platform for their participation in decision making. Furthermore, by providing an open platform, young people were given an opportunity to find solutions for coexistence of different subcultures in a friendly environment where primary focus was put on achieving results. The project not only provided workshops, discussions, lectures and seminars in the field of media, but also provided project participants with first work experience in organizer's projects - filming, editing, creative writing, photography, project assistance, therefore young people being not only passive observers but becoming active participants in the content creation. New media and youth products are primarily created by professionals of different age group, which creates a gap between the creator and receiver - the project developed a structure so that the young people would be the creator of the products for their own audience - a youth magazine "iZvēlies", TV shows, online platform, participation in organizing media summer school and discussions, and so on.
The project has provided a significant contribution to the objectives set initially:
- - There were 75 volunteers involved with the project activities
- - 15 project implementing partners and members were trained
- - There were 5 exchange visits in Latvia and 3 international exchange visits
- - There were 2 summer camps held (in total 75 participants)
- - Created 4 TV and internet programs
- - The products of the project have reached 5000 young people - show "My first job", "Work / Unemployment", "Morality / immorality";
- - Released two electronic and two print magazines
- - Have improved communication with young people by involving them in different types of activities and offering internships within the NGO.
Information about the project, its progress and results of the project are available on the website www.avantis.lv and information platform www.izvelies.lv.
After the project has finished, the participants will continue to pass forward the knowledge they have gained during the project by organizing consultations on documentary cinema filmmaking. “Avantis” will carry on with putting the focus on important topics and issues for youth by inviting young people to participate with suggestions, as well as inviting them to create activities essential to themselves.
The target group participated in the working group on the amendments on Youth Act, in the discussion “Latvia 100. The role of the youth in shaping the future” ( “Latvijai – 100. Jauniešu loma nākotnes veidošanā”), Ministry of Education Youth Policy guidelines working group, and in Re-Baltica studies on healthy meals in schools.
Project target group, namely young people, were selected through competition in which young people from all Latvian regions participated. The selection criteria were: interests, motivation, and previous activities.
8 young people were selected from partner organizations. They were selected based on their previous volunteering activities, media skills, leadership skills and partner organization suggestions, to ensure that with their skills and experience these young people could attract even more local young people.
Because of this opportunity to participate in the project, young people had the chance to find out about TV industry secrets - they learned to make documentary films, create stories about current events, thus expressing their own views about important topics and communicating with a wider audience.
The project allowed to build strong partnership with four Latvian organizations, which resulted in project reaching out to a wider target audience - minority cultures living in Latvia, young people from low income families and underrepresented communities, young people from rural cities and surrounding areas. This would not have been possible without the involvement of these partner organizations, because they had had the previous links and connections to these youth groups.